Melissa Skaye leeft zich in in dader en slachtoffer en dat maakt dit boek bijzonder!

Diane Kooistra 05 november 2019
In dit zesde deel van de VT serie van Melissa Skaye wordt Sanne op een nieuwe zaak gezet. Samen met haar collega Luca probeert ze te achterhalen wie onderbenen bij gezonde mensen amputeert. De lezer heeft ondertussen al kennisgemaakt met de dader en met een afschuwelijk ongeluk in Amsterdam, je bent al voor Sanne aan het puzzelen wat het verband is.
Sanne woont ondertussen samen met Will, de paragnost die ze tijdens haar werk heeft ontmoet, ze krijgt haar privéleven een beetje meer op de rit. Er worden voldoende terugblikken gegeven door Melissa Skaye. Die zorgen ervoor dat je snel weer in het verhaal zit.. Er gebeurt zoveel in dit boek dat Sanne en de lezer zich geen moment hoeven te vervelen. Er zijn meerdere draadjes die gelukkig wel dicht bij elkaar komen. Gelukkig is niet alles pais en vree en het wordt Sanne zelfs even teveel.
Melissa Slaye schrijft in het nawoord dat ze dankbaar is dat haar uitgever voor Sanne in de bres is gesprongen omdat die ellende genoeg had gehad. Daar ben ik ook blij van want nu klopt het verhaal en is het mooi zoals het is zonder dat het teveel wordt. De gebeurtenissen zijn realistisch en mooi, gruwelijk mooi, beschreven. Er waren verschillende kippenvelmomenten tijdens het lezen en de lezer voelt steeds weer de band met Sanne maar ook met de mensen om haar heen.
Ook vind ik het knap hoe Melissa gevoelens van schrik en onmacht kan beschrijven.
Hoe beschrijf je bijvoorbeeld de gevoelens van mensen die hun onderbenen kwijt zijn geraakt? En van hun familie? Nou, laat dat aan Melissa over. Op het moment dat je denkt dat je alles gehad hebt komt ze nog met een verrassing. Heerlijk!
Verzwegen trauma gaat over gebeurtenissen in je leven die je eerst stil wilt houden, geheimen die toch wel naar boven komen en die je maar beter kunt delen anders gaat er iets mis. Houd je van zo’n verhaal? Dan raad ik dit boek echt aan.
Dit boek is dankzij de terugblikken los te lezen maar dat zou bijna zonde zijn. Het is echt een verslavende serie die je helemaal moet lezen en waarbij je tijdens het lezen al af gaat vragen wat er in het volgende deel zal gaan gebeuren.

Meer recensies van Diane Kooistra