Een heerlijk boek om te lezen voor je de andere boeken van Susan van Eijk leest.

Diane Kooistra 21 oktober 2019
Reina vindt via haar vriend, de kunstenaar Rémi, een veel leukere baan in een kunstgalerie. De eigenaresse heeft echter een hele leuke zoon waar ze na een moeilijke start een leuke vriendschap mee opbouwt. Rémi is er niet blij mee en na een grove fout van hem neemt Reina een heftig besluit. Maar daar komt ze niet mee weg….

Dit verhaal met een bijzondere titel en een romantische cover speelt zich af in de jaren voordat Emma, de hoofdpersoon uit de debuutroman van Susan van Eijk. Het was niet echt tot mij doorgedrongen tot ik ineens las over guldens en dacht, o, dit is een ouder verhaal. Pas op het laatst viel het kwartje maar toen was ik al helemaal in de ban van dit verhaal. Weg van jou betekent verschillende dingen, dat je weg van iemand bent of dat je weg van iemand bent. Beide aspecten spelen een grote rol in dit verhaal dat ondanks de weinige pagina’s toch voelt als een dikke roman. Het leest heerlijk weg. De personages zijn geloofwaardig en de beslissingen die de hoofdpersonen maken, maken je soms verdrietig en boos totdat op een gegeven moment de verrassing komt en een persoon die oppervlakkig lijkt toch heel veel diepgang en liefde blijkt te hebben. Echt, een heerlijk boek om te lezen voor je de andere boeken van Susan van Eijk leest.

Meer recensies van Diane Kooistra