Meeslepende en heerlijke thriller

Dini van Heumen 04 februari 2023
HelenKay Dimon is een voormalige echtscheidingsadvocate die bestsellerauteur is geworden van meer dan 40 boeken en novellen over romantische spanning, hedendaagse en erotische romantiek.
Onder het pseudoniem Darby Kane schrijft ze thrillers.
‘Eerlijk duurt het langst’ is haar tweede thriller na haar debuut ‘De perfecte echtgenote ’dat meteen een internationale bestseller werd.

Elisa Wright leidt een comfortabel leventje met man Harris en zoontje Nathan totdat zij overtuigd raakt dat haar zwager Josh een moordenaar is.
Eerder was zijn vrouw Candace door een noodlottig ongeluk om het leven gekomen en nu is zijn verloofde Abby al een paar maanden vermist.
Josh blijft erbij dat zij hem verlaten heeft maar Elisa twijfelt sterk aan zijn versie van het verhaal.
Abby is haar vriendin en die had zeker haar laten weten dat zij zou vertrekken.
Nu heeft Josh alweer een nieuwe vriendin, Rachel, en Elisa vreest voor de veiligheid van Rachel.
Elisa doet er alles aan om erachter te komen wat er nu precies met haar vriendin Abby is gebeurd, en daar is niet iedereen blij mee en doordat zij zelf nog aan het herstellen is van een traumatische gebeurtenis hebben de mensen ook twijfels over haar vermoedens.

De cover doet door de donkere kleuren met twee vrouwen afgebeeld waarvan eentje wazig wat mysterieus aan.
In combinatie met de flaptekst zijn de verwachtingen dan ook dat het een spannend verhaal zal zijn.
Het verhaal begint met een proloog die wat mij betreft achterwege had gekund want het voegde niet veel toe in het begin.
De auteur heeft een vlotte en makkelijke schrijfstijl en door de korte hoofdstukken leest het erg snel.
Niet echt heel spannend maar boeiend genoeg om door te willen lezen om te weten hoe het nu allemaal in elkaar zit.
Het verhaal wordt overwegend vanuit Elisa verteld, die leren we ook het beste kennen.
Ook nog wat hoofdstukken waar een nog onbekende zijn of haar verhaal doet.
Het plot is goed opgebouwd, met de nodige plottwists, en als toetje nog een verrassend einde.
Een heerlijke thriller om te lezen, eentje die je dan ook zo uitleest.
Kortom het heeft de verwachtingen waargemaakt.
Enig minpuntje is de Nederlandse vertaling van de oorspronkelijke titel, The Replacement Wife. Want de Nederlandse vertaling past niet echt bij het boek in tegenstelling tot de Engelse titel.
Vanwege het leesplezier en het goede plot waardeer ik het met 4,5*

Met dank aan uitgeverij Volt en de leesclub van ThrillZone voor het beschikbaar stellen van het leesclubboek.

Meer recensies van Dini van Heumen