Een veelbelovend debuut.

Dini van Heumen 21 oktober 2019
In het meer Sonny Lake bij het Australische stadje Smithson wordt het lichaam gevonden van de mooie jonge docente Rosalind Ryan.
Ze blijkt te zijn vermoord en rondom haar drijven rode rozen.
Rechercheur Gemma Woodstock die op de zaak gezet wordt samen met haar partner Felix McKinnon verzwijgt dat zij Rosalind beter kende van vroeger dan de mensen denken.
Naarmate het onderzoek loopt en er dieper in het verleden gegraven wordt, dreigen er meer geheimen aan het licht te komen.
Wat wil Gemma verbergen?

Het duurde even voor ik in het verhaal kwam. Ondanks de makkelijke schrijfstijl was het soms wat langdradig en vaag.
Langzamerhand kwam ik wat beter in het verhaal en werd het wat spannender.
De personages werden wel goed uitgediept door de auteur.
Met name Gemma, die ik totaal niet sympathiek vond door haar acties.
Ondanks dat niet alles als een verrassing voor mij kwam vond ik het toch een goed plot.
Ook de sfeer van Australië wist de auteur goed over te brengen.
Alle verhaallijnen kwamen bij elkaar op het einde. Wel jammer dat die van één figuur blijkbaar nu stopt.
Voor een debuut en een eerste deel is het wel een veelbelovend begin van een nieuwe serie.
Ik ben benieuwd naar de volgende twee delen die nog vertaald moeten worden.
Into the night, het tweede deel zal in het voorjaar van 2020 in het Nederlands verschijnen.
Naar boven afgerond is mijn waardering 4*

Meer recensies van Dini van Heumen