Langdradig en saai

Dini van Heumen 06 augustus 2019
Cleo wil haar 40e verjaardag vieren met een perfect tuinfeest voor haar vriendengroep.
De gasten vermaken zich uitstekend tot de 15-jarige Laura, dochter van Tessa en Thomas, vermist blijkt te zijn.
De volgende ochtend wordt zij dood aangetroffen.
Alles wijst op een ongeluk, maar is dat ook zo?
De vriendengroep zoekt steun bij elkaar maar Tessa is op zoek naar de waarheid en die zoektocht zet hun vriendschap op het spel.

Alle ingrediënten voor een spannende thriller waren aanwezig maar vanaf het begin zat er weinig spanning in het verhaal.
Ik vond de schrijfstijl van Bettie Elias erg eenvoudig en langdradig, waardoor het verhaal erg saai was.
Misschien komt het doordat zij gewend is om jeugdboeken te schrijven en daardoor simpel taalgebruik moet gebruiken.
De auteur gebruikte ook erg veel Vlaamse woorden wat misschien logisch is omdat zij Vlaams is, maar door de vele Vlaamse woorden en de in onze ogen soms kromme zinsbouw liep het verhaal voor geen meter. Het leest dan niet echt lekker meer.
Vanwege de voorspelbaarheid van het verhaal kwam het plot ook niet als een verrassing meer.
De meeste personages hadden wat mij betreft wel wat meer uitgediept mogen worden, want nu vond ik ze allemaal vrij oppervlakkig en niet sympathiek overkomen.
Ondanks dat het geen slecht boek is, was het geen feestje zoals ik mij vooraf Het tuinfeest had ingeschat na de flaptekst en de cover gelezen en gezien te hebben.
Ik waardeer Het tuinfeest met 2,5*

Meer recensies van Dini van Heumen