Misdaad en humor, zij komt er mee weg.

Dini van Heumen 23 oktober 2019
Anne-Laure, zeven maanden zwanger, betrapt haar vriend Bob met haar beste vriendin Griet.
Anne-Laure wil rust en een veilige plek voor haar toekomstige baby, dus gaat ze op zoek naar woonruimte.
Ze reageert op de advertentie van Louise die hulp nodig heeft voor haar dementerende man Roger.
De advertentie; Huurster gevraagd voor goedkoop appartement, in ruil voor hulp in huis klinkt te mooi om waar te zijn.
En dat blijkt al snel wanneer Anne-Laure een manuscript in een lade vindt.
Het blijkt een misdaadverhaal te zijn met in de hoofdrol Roger, Louise en een lijk.
En dit kan echt gebeurd zijn, dus geen fictie.
Is dit huis nu nog wel een veilige plek?

Na Justine en Maurice is Louise de derde thriller van de Vlaamse Anne-Laure Van Neer.
Justine en Maurice werden beide genomineerd voor de Hercule Poirotprijs.

Het eerste dat opvalt is de zwarte cover waarop een zwangere vrouw staat afgebeeld.
Deze is in de stijl net als de covers van Justine en Maurice, dus passen mooi bij elkaar.
Anne-Laure heeft een makkelijke en vlotte schrijfstijl doordrenkt met humor waardoor het allemaal heerlijk vlot en leuk las.
In het boek volgen we Anne-Laure zelf als personage, iets dat vrij uniek is, want dat heb ik een auteur niet eerder zien doen dacht ik, en Louise d.m.v. het manuscript.
Ik was nog bang dat ik Anne-Laure zelf voor ogen zou blijven zien, maar dat gebeurde niet.
Met name het personage Louise weet zij heel sterk neer te zetten.
Door de twee verschillende lettertypes is het makkelijk te volgen wie aan het woord is Anne-Laure of Louise.
Anne-Laure weet de lezer uiteindelijk ook nog op een plottwist te verrassen, en die had ik niet zien aankomen.
Een boek dat je zo uitleest en Anne-Laure Van Neer heeft die gave, die ik al eerder eens noemde, om een humoristische misdaadroman af te leveren.
Misdaad en humor, zij komt er mee weg.
Ook met dit boek heeft ze dat weer bewezen.
Ik heb weer genoten, en Louise waardeer ik dan ook met 4*

Meer recensies van Dini van Heumen