Melissa Skaye (1972) is auteur van de VT-thrillerreeks: Virtuele tango, Verboden tranen, Verleden tijd, Verminkte toekomst en Verknipte tegenstander. Verzwegen trauma is het zesde deel met rechercheurs Sanne Philips en Luca Borra in de hoofdrol. Ook is zij auteur van de thriller In onschuld en van de fantasyreeks Jeremy Jago. Samen met J. Sharpe schreef zij de thriller Meedogenloos. Ze heeft in diverse bundels korte thrillerverhalen gepubliceerd. Melissa woont samen met haar man en twee kinderen in Hoorn.

Dit 6e deel in de VT-reeks start al gelijk met een spannende proloog waar de dader aan het woord is en op een gruwelijke manier bezig is de onderbenen van een man te amputeren terwijl deze slaapt.
Rechercheurs Sanne Philips en Luca Borra worden op de zaak gezet en al snel komen ze erachter dat het niet de eerste amputatie is.
Ze proberen te achterhalen wat het motief is van deze dader om meer slachtoffers te voorkomen.
En om de chaos compleet te maken krijgen ze ook nog te maken met de moord op een vrouw.
Sanne die samenwoont met Will de Jager onderzoekt op verzoek van Will ook nog de zelfmoord van de overleden vrouw van Will, Elize de Jager.
Will heeft nooit geloofd in dat scenario dat zij zelfmoord pleegde.
Tijdens dat onderzoek komt Sanne ook onbedoeld achter een geheim van Will.
Iets dat zeker consequenties zal hebben voor hun relatie.

Melissa Skaye heeft een makkelijke en vlotte filmische schrijfstijl en daardoor leest het boek heerlijk vlot.
Ook in dit deel is ze er weer in geslaagd om de lezer te boeien zodat het boek niet weg te leggen is en je het zo uitleest.
De plot is goed opgebouwd met kleine plotwendingen.
In dit deel leren we Will nog beter kennen door middel van zijn dagboek en verrast Skaye ons met deze verhaallijn.
Persoonlijk vond ik het wel jammer dat de rol van Luca in dit deel minimaal was.
Luca is nu eenmaal mijn favoriet van de reeks.
Maar wellicht dat hij in een volgend deel weer meer in beeld is, want ik vermoed dat Melissa Skaye nog niet klaar is met haar duo.
Dit deel is ook te lezen zonder dat je de voorgaande delen hebt gelezen maar ik zou zeker die delen ook gaan lezen want anders mis je wat moois.
Ik waardeer Verzwegen trauma met 4 *

Reacties op: Toppertje 6

Verzwegen trauma - Melissa Skaye
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,00 Bestel het e-book € 5,99