Boerengezin

Dirk 09 juni 2018
Ik heb het boek met vallen en opstaan uitgelezen. Op zich is het een intriest boek, nergens is er een lichtpunt te zien in het gebeuren. In een gereformeerd boerengezin in Nederland verdrinkt, na een schaatstochtje, de oudste zoon van het gezin. Beide ouders kunnen het leed niet verwerken en belasten het ganse gezin ermee. Door de ogen van Jas en haar zusje en labiel broertje zien we hoe deze familie verder door het leven trekt. Wanneer de ganse veestapel ontruimt moet worden door een ziekte is het helemaal op. Het is een zwarte roman met eigenaardige sex spelletjes tussen de kinderen. Ik heb me naar het eind toe moeten slepen om het uit te krijgen. Een verwijzing naar de roman van Lize Spit -Het smelt- is hier volgens mijn niet op zijn plaats.

Meer recensies van Dirk