Op zoek naar beter.

Dirk 23 januari 2020
Victor vlucht weg uit zijn West Vlaamse geboortestreek wegens het verwekken van een onwettig kind. Het is 1922, net na de eerste wereldoorlog, en neemt de boot naar het zo in trek zijn beloofde land, Amerika. Daar komt hij niet aan, want onderweg wordt hij geronseld door Ieren die hem willen inzetten voor hun burgeroorlog en hem daar het beloofde land aanprijzen. Hij verzeild in allerlei gevaarlijke omstandigheden waarbij hij zich ook ontfermd over een klein meisje wiens vader geëxecuteerd werd. Soms komt het verhaal wat ongeloofwaardig over en ook het laatste stukje begon ik wat diagonaal te lezen. Op zich is het overwegend mooi en zeer vlot geschreven. En ondanks de drie sterren quotering vond ik het toch het lezen waard.

Meer recensies van Dirk