Broer en zus, elk zijn deel.

Dirk 27 februari 2020
Ik had al enige tijd dit boek in mijn gedachten om het ooit eens te lezen. De meningen zijn er over verdeelt. Daarom wilde ik het zelf eens weten. Ik moet nu zeggen, na het gelezen te hebben dat ik ook een beetje teleurgesteld ben in het ganse verhaal. Broer en zus hebben elk hun eigen verhaal. Twee studerende pubers. De jongen zijn verhaal is verweven met een Moluks gezin, waarvan de vader ooit voor de KNIL heeft gevochten. Met zijn zoon tracht hij alsnog een vriendschap op te bouwen. Het verhaal van de dochter is met te veel doordrenkt met Bijbelse taferelen. Siebelinck is daar een meester in, maar deze bladzijden heb ik overgeslagen. Daarmee verliest hij voor mij één ster aan waardering. Nochtans heeft de schrijver een aantrekkelijke schrijfstijl met mooie zinnen en beschrijvingen, maar aan de andere kant een tè veel aan langdradigheid. Feitelijk is het verhaal van Oscar het lezen waard. Het verhaal van zijn zuster neem je er maar bij.

Meer recensies van Dirk