Azerty de recensie

dirksboekenkast 04 december 2019
Dit is mijn tweede deelname aan de Hamleybooks blog tour.
Dit boek is een echte kanjer. Het is een uitgebreidere versie van Azerty.
Het is een dikker boek, een spannender boek ( dacht niet dat dat kon) Het is een echte page-tuner. De spanning is in het boek te snijden en duurt tot de laatste bladzijde. Zonder te spoilenkan ik zeggen dat dit boek lezen mij echt uit mijn comfortzone heeft gehaald. Tot dit boek moest voor mij een goede thriller bestaan uit een goede opbouw, spannende hoofdmoot en dan een fijne cooldown. Deze Azerty volgt dit stramien niet. De cooldown zit overal tussen en dat maakt dit boek een echte topper. In het hele verhaal zitten geen delen waarbij je denkt dat het niet kan.
Dit boek is echt ***** waard en lees je, als je het aankunt in één ruk uit. De personages zijn heel goed uitgeschreven. Alle gebeurtenissen zijn waarheidsgetrouw geschreven.
Dit boek vraagt om een verfilming en komt, volgens mij, dicht bij de grotere schrijvers van thrillers zoals King.
Ben echt blij dat ik dit boek mocht lezen. Om te kunnen vergelijken zou ik de eerste versie terug moeten lezen maar daar ontbrak mij de tijd voor .
Misschien doe ik dat wel en schrijf ik er wel een recensie over. Als ik mij niet vergis dan is deze Azerty de laatste boek in kader van de Hamleybooks boogtour voor 2019 en was een spannend boek en een mooie afsluiter voor dit jaar.

Meer recensies van dirksboekenkast