Recensie Zusje

Dolf Patijn 27 september 2011
De boeken van Camilla Läckberg lees ik puur voor de onstspanning, tussendoor. Ik vind niet dat ze van een erg hoog niveau zijn maar ze zijn wel aangenaam om te lezen. Dit boek vind ik tot nu toe de slechtste van de reeks. Het is allemaal nogal voorspelbaar en het boek kent weinig echte spanning. Het kabbelt maar wat voort. Eigenlijk snap ik niet zo waarom zoveel mensen helemaal weg van haar boeken schijnen te zijn. Het is dat ik ze al in mijn reader heb staan anders zou ik waarschijnlijk niet in de serie verder lezen. Ik geef haar nog een kans met een volgend boek maar als dat niet beter is dan stop ik er mee.
Henning Mankell is tot nu toe mijn favoriet op het gebied van Zweedse thrillers. Twee-en-een-halve duim. Naar boven afgerond een magere drie.
Ik zou dit ook geen literaire thriller willen noemen. Het taalgebruik en de psychologische diepgang is niet echt literair te noemen.

Meer recensies van Dolf Patijn