Skivakantie, collega's, aandeelhouders, geld, spelletjes, competitie en dan....verdwijnt een collega. Daar draait dit boek om. Het boek begint allereerst met een beschrijving naar het skigebied. Een beschrijving van personages wordt de lezer bespaart. Voorin in het boek heb je een lijst met een korte personageomschrijving. En dan begint het. Een collega verdwijnt, een ander wordt dood aangetroffen. Tot dat er nog een verdwijnt en de paniek en spanning echt te voelen is. Het grootste deel van het boek gaat over het uitspreken van de mogelijkheid wie de dader zou kunnen zijn. Dit lezen we vanuit het perspectief van twee personen: Erin en Liz. Verwacht geen Sherlock Holmes verhaal want het verhaal is niet te voorspellen aan de hand van het verhaal van Erin of Liz. Verwacht geen personagebeschrijving of de beschrijving van het menselijke geest want het is geen Dostojevski. Verwacht ook geen spirituele motief want het is geen Paulo Coelho. Verwacht een geschikt materiaal voor een avondje bioscoop. Zo snel ga je er doorheen.

Reacties op: Overrated

Een voor een - Ruth Ware