Prima!

Edwin Wassink 03 februari 2020
Chicago wordt opgeschrikt door een tweetal moorden waarbij de slachtoffers gruwelijk zijn verminkt. Er wordt al snel gedacht aan een seriemoordenaar. Het enige verband tussen de twee moorden is een jonge vrouw, Cassie. Zij beweert dat ze voorafgaand aan de moorden al wist wanneer deze zouden plaatsvinden.
Vanaf het moment dat Adam Brandt Cassie op het politie-bureau ontmoet, is hij door haar gefascineerd. Alles wat zij hem vertelt, maakt dat hij twijfelt aan zijn deskundigheid. Dan loopt Cassie naar buiten, knoopt een sjaal voor haar ogen en steekt blind de straat over, dwars door het verkeer. Als hij haar na afloop vraagt waarom ze niet bang was te verongelukken, antwoordt ze: ‘Omdat jij mij zal doden.’

Hoewel alles aan dit boek Helen Grace ademt, is het dat niet. Het is een standalone thriller, maar wel in dezelfde kenmerkende stijl. Veel vaart, korte hoofdstukken met cliffhangers en een vrouwelijke rechercheur. Is dat erg? Helemaal niet! Het boek is spannend en moeilijk weg te leggen. Omdat de hoofdstukken zo kort zijn denk je al snel ‘ah, ik kan er nog wel eentje lezen’....

De personages blijven wat oppervlakkig en hadden beter uitgewerkt kunnen worden. En ook het licht bovennatuurlijke aspect is wat mager beschreven. Daarom vier in plaats van vijf sterren.

Meer recensies van Edwin Wassink