Vissen betekent: wachten, wachten en nog eens wachten

Elbert Grift 12 juli 2020
Het boek beschrijft een verhaal wat een oud commandant van de politie aan een schrijver vertelt en wat hem is overkomen in zijn loopbaan;
Op een gegeven moment wordt een kind van 14 jaar om het leven gebracht door middel van een scheermes, gelijk wordt een marskramer verdacht die zich in de buurt ophield en een verleden heeft, hij wordt min of meer gedwongen te bekennen, pleegt zelfmoord en daarmee is de kous af voor iedereen behalve voor Matthaii, een zonderlinge speurneus die op het punt staat een nieuw leven te beginnen elders maar op zijn schreden terugkeert omdat hij denkt dat de moordenaar nog vrij rond loopt.
Een heel klein boekje (slechts 150 bladzijden) maar o zo goed, ik heb echt genoten van dit juweeltje van Friedrich Durrenmatt, een voor mij onbekende schrijver.

Meer recensies van Elbert Grift