Verkeerde lift naar de toekomst

Elbert Grift 24 oktober 2019
Elwood (een donkere jongen) krijgt de kans om te gaan leren, voor de eerste keer op weg naar zijn school besluit hij te gaan liften, hij krijg al snel een lift, maar dat blijkt een funeste keus voor zijn toekomst.
De auto waar hij inzit blijkt gestolen en ook Elwood als bijrijder wordt gezien als crimineel, hij belandt in tuchtschool Nickel waar hij ook al keuzes maakt die hem verder in het moeras duwen.
De enige houvast op de tuchtschool is zijn vriend Turner en samen smeden ze een plan.
Een indrukwekkend verhaal met een schokkend einde dat ik niet had aan zien komen, over het boek en de schrijver wil ik zeggen dat ik het verhaal wel goed vond, maar de diepgang vond ik tegenvallen, het verhaal deed me denken aan een verhaal van John Boyne, maar dan wel veel minder pakkend uitgewerkt, dit is mijn tweede boek van deze schrijver maar ik moet helaas zeggen dat ik er niet ondersteboven van ben, helaas, geen slecht boek dat zeker niet, maar er zijn er velen beter met dit onderwerp.

Meer recensies van Elbert Grift