Tijdens de uitvaart (aan het begin ervan) van een belangrijke bankier, valt zijn zoon Paul uit het raam boven op de kist, de vraag rijst of hij is geduwd of gesprongen, feit is dat hij de val overleeft maar wel invalide door het leven moet.
Het testament wordt met gemengde gevoelens ontvangen, met name door de broer van de overlevende en de compagnon van de bankier.
Madeleine (de vrouw van de bankier en moeder Paul) besluit zich te wijden aan de opvoeding van Paul en wordt daarbij geholpen door een Poolse oppas; alle mensen die haar goed gezind waren toen ze nog de eega was van de bankier hebben haar alles afhandig gemaakt, maar zij is niet de vrouw die bij de pakken neer gaat zitten en slaat terug, als een ploeg die uit verloren positie terugkomt en overwint.
Als je Pierre Lemaitre zegt, noem je gelijk 1 van mijn favoriete schrijvers, het duurde wel even voordat ik in dit boek mijn draai had gevonden, maar uiteindelijk was ook dit weer een heerlijk product van Pierre Lemaitre.

Reacties op: Terug uit verloren positie

De kleuren van de brand - Pierre Lemaitre
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 22,99 Bestel het e-book € 9,99