Een psychiater kan en mag niet over de grens (borderline) gaan.

Elbert Grift 13 april 2020
Edgar is een psychiater in opleiding die een aantal patiënten onder zijn hoede heeft met het borderline syndroom, onder wie Stella; Stella is een jonge knappe vrouw die een aparte soort band met hem probeert aan te knopen, maar vanuit zijn beroep kan hij alleen beroepsmatig met haar in gesprek gaan.
Hij kan echter niet tegenhouden dat ze steeds verder in zijn prive leven doordringt, zij weet contact te leggen met zijn naar dood snakkende oma en weet de aandacht van zijn neef op te eisen.
Maar het dichtst bij komt ze als ze Edgar thuis opzoekt en hem dusdanig probeert te verleiden dat hij bijna zijn weerstand verliest, bijna zeg ik , hij houdt zich in, maar de vraag is of hij zich wel wil inhouden, hij raakt ook behoorlijk geobsedeerd door haar persoontje.
Ik heb dit boek met veel genoegen gelezen, het boeide het hele boek door en hoewel er misschien niet heel veel gebeurt om in 400 bladzijden (e-book) te beschrijven houdt het wel degelijk de aandacht vast, want onderhuids gebeuren er voldoende interessante dingen waarvan je wil weten hoe het afloopt.

Meer recensies van Elbert Grift