Jeuk aan de binnenkant van de schedel

Elbert Grift 21 juni 2019
Bij de geboorte van Ubele sterft haar moeder en eigenlijk begint daar het einde van Ubele al, de vervangende moeder Sabine kan nooit de goede moeder zijn voor Ubele, ondanks het feit dat ze haar eigen moeder nooit gekend heeft, de band met haar vader blijft echter onverminderd.
Als puber krijgt Ubele al te maken met depressies, maar ondanks alle tegenslagen weet ze het wel tot huisarts te schoppen, ze trouwt met Max en krijgen 2 kinderen, maar de depressies worden heviger.
Een buitengewoon indringend boek dat gestoeld is op ware gebeurtenissen en eens te meer dringt het naar mij als lezer op wat een geluk je hebt als je van dit soort ellende verstoken blijft, het blijft het ergste voor degene die aan depressies lijdt maar het heeft natuurlijk ook een enorme impact op de mensen in de directe nabijheid, een pakkend boek nogmaals, blijft nog wel even zweven.

Meer recensies van Elbert Grift