Islam is een vreemde religie

Elbert Grift 24 september 2019
Het leven in het huis bij de moskee, waar naast de iman (gebedsvoordrager) en zijn familie ook Aga Djahn is gehuisvest met zijn familie, het verhaal speelt zich af in Iran en kabbelt voort totdat de iman plotseling overlijdt en er een vervangingsiman wordt aangesteld, de schoonzoon van Aga Djahn, een nogal vreemde man met radicale trekjes die veel luisteraars aan zich bindt maar waar ze wel hun bedenkingen over hebben.
De komst van een bioscoop op voorspraak van de Sjah (die wordt beinvloed door het westen) in het stadje veroorzaakt vee reuring, en dat laat de iman weten, hier kentert het verhaal en begint de IS zijn kop op te steken met alle gevolgen voor dien, niet alleen voor de wereld maar ook voor de moskee en het huis wat er bij hoort.
Het valt niet mee om hier een korte samenvatting van te geven dus ik raad aan om het boek te lezen als jullie dat nog niet hebben gedaan, het is een zeer intrigerend boek, die niet voor niets hoge ogen heeft gescoord bij het lezerspubliek

Meer recensies van Elbert Grift