Retour Sweet Lake City - Mosul

Elbert Grift 22 juli 2019
Het is een bekend verhaal opgedist door de media , het verhaal van Laura H. die terugkeert uit de kalifaat, maar er gaat veel aan vooraf.
Laura H. is als jonge tiener onhandelbaar, ze zoekt vaak de grenzen op met name op sexueel gebied, ze wint elke jongen voor zich die ze kan krijgen, en iedereen bestempelt haar ook als sletje, iets wat ze min of meer aan zich zelf te wijten heeft.
Zodra ze beseft dat haar naam is bezoedelt wil ze van haar slechte naam af en besluit zich te bekeren tot de islam, in het begin heeft dat nog niet veel om het lijf, maar dat verandert nadat ze Ibrahim leert kennen, waarop ze verliefd wordt, Ibrahim besluit dat hij deel wil gaan uitmaken van het kalifaat van de IS en wil dat Laura (en haar kind die ze inmiddels heeft van een eerdere vriend Rachid) meegaat, hij belooft haar gouden bergen waar ze hun geloof verder kunnen uitdragen.
Het verblijf bij de IS hoeft niet worden te beschreven dan moet je gewoon dit boek lezen, een enorm indrukwekkend verslag van een naïef meisje, dat alles op alles zet om weer terug te keren naar Nederland, daar enorm gesteund wordt door haar vader.
Het is een openhartig verhaal opgemaakt door Thomas Rueb, die ik hier een enorm compliment maak over dit meeslepende waar gebeurde verhaal van een meisje uit Sweet Lake City (Zoetermeer)

Meer recensies van Elbert Grift