Dit was het nieuws

Elbert Grift 09 april 2017
Masser Brock is een columnist bij de Nieuwe Tijd en schrijft elke zijn cynische stukjes die vooral gericht zijn op de premier, waarvan zijn zus de spinsdocter is.
Maar zijn werkgebied wordt uitgebreid als de nestor van het bedrijf (die al gepensioneerd is) hem vraagt of hij samen met een oud collega wil uitzoeken wat er waar is van een geinfilteerde persoon binnen de krant die het nieuws manipuleeerde, maar er komt meer op zijn weg:

Hij komt ook achter een verborgen gehouden nieuws dat 4 vermoorde militairen eigenlijk drugskoeriers waren, de mannen waren als helden betiteld en zo ook aan het volk gepresenteerd door de premier met een staatsbegrafenis en al.

En 1 van zijn eerste opdrachten luidde het onderzoek naar de heroinehandel op Urk, deze 3 verhalen vullen het redelijk boeiende boek, die ik gaandeweg het lezen wel steeds minder geloofwaardig vond worden, maar goed de boodschap was duidelijk, het nieuws heeft meerdere kanten, zeker voor de mensen die het volk moet voorzien van dit nieuws.

Meer recensies van Elbert Grift