Sven is de hoofdfiguur in het boek, een Duitse man die na zijn afstuderen dusdanig is afgeknapt op Duitsland en de bureaucratie dat hij besluit te verkassen naar de Canarische Eilanden waar hij een duikschool begint samen met Antje (zijn buurtgenote en oppas voor de hond) die de administratie verzorgt van de school en ook zijn geliefde is.
Als de auteur Theo met zijn partner, de actrice Yola, zich meldt voor een duiksessie van een paar weken verandert er van alles, Sven raakt helemaal hoteldebotel van Yola en weet dat hij kansen heeft, de relatie van Theo en Yola verloopt op zijn zachtst gezegd nogal stroef.
Probleem is natuurlijk dat hij nog wel Antje heeft, er volgt een uiterst spannend en prachtig verhaal met een onverwacht slot.
Juli Zeh is dit jaar op mijn pad gekomen en ik ben helemaal fan van haar geworden, ik spoed me naar Speeldrift dat boek heb ik nog niet gelezen, de 3 die ik nu in korte tijd heb gelezen zijn voor mij allemaal een dikke 5 waard.

Reacties op: Kopje onder

Nultijd - Juli Zeh
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 11,00 Bestel het e-book € 9,99