Een dorp in Duitsland, Unterleuten herbergt maar weinig inwoners, maar wel inwoners met een verhaal, het dorpsleven wordt beheerst door Kron en Grombowski, personen met macht maar ook met haat en nijd naar elkaar.
Het betrekkelijk rustige leven wordt op zijn kop gezet als zich in het dorp een investeerder meldt die een windmolenpark wil beginnen buiten het dorp, het leidt tot veel discussies met veel pro's en cons, de pijlen richten zich op Grombowski die het park wil aanleggen maar 2 hectare grond tekort komt om in aanmerking te komen om de 10 windmolens te plaatsen, dat stuk grond is wel in bezit van weer een andere inwoner.
Er begint een steekspel over het al dan niet aanleggen van het park wat leidt tot sommige onverkwikkelijke verwikkelingen.
Dit is het eerste boek van deze schrijfster dat ik las en ik ben zeer onder de indruk van dit product, ik wilde allang een boek van haar lezen maar ik werd tegengehouden door de recensie van een ander boek van haar (Vrije Val) die door onze lezer Nico van der Sijde met 5 sterren werd gewaardeerd en waarvan ik weet dat zijn hoge waarderingen bij mij vaak leidt tot een boven mijn pet leesvoer, let wel ik heb bijzonder veel respect voor Nico, maar ik weet van mezelf ook dat ik op een ander niveau lees, dus dit is niet als afzeiken bedoeld.
Al met al (ik weet niet of deze lezer dit boek ook heeft gelezen) heb ik bijzonder genoten van dit boek, en ik ga zeker ook "Vrije val " lezen, eens kijken of ik misschien toch tot een klik(je) kan komen met Nico

Reacties op: Een klap van de molen

Ons soort mensen - Juli Zeh
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 17,50