Het is een verhaal van 2 boomlange vrienden Sebastian en Oskar , die elkaar leerden kennen als studenten in de wetenschap, die niet met elkaar en niet zonder elkaar kunnen, het niet met elkaar kunnen openbaart zich telkens weer in discussie omtrent visies en het niet met elkaar kunnen wordt versterkt doordat de vrouw van Sebastian (Maike) elke laatste vrijdag van de maand zorgt dat ze bij elkaar komen bij een etentje bij hun thuis.
Als Sebastian besluit zich een tijdje gaat terugtrekken gaat hij op pad met zijn zoon Liam (die hij ergens zal afzetten), so far so good, maar dan gebeurt het, bij een stop bij een benzinestation verdwijnt zijn auto met zijn slapende zoon, het blijkt een ontvoering, op hetzelfde moment krijgt Sebastian een onheilspellend telefoontje.
Ik had 'Ons soort mensen' van Juli Zeh gelezen en was vast besloten om meer van haar te gaan lezen en daar heb ik geen spijt van, deze auteur schrijft zo geweldig mooi dat het verhaal er bijna niet toe doet, prachtige vergelijkingen en voorstellingen die je bijna als live toeschouwer mee beleeft, ik ben wel blij dat ik de tijd had voor dit boek want je moet er wel bij blijven.

Reacties op: Dobbelting moet weg

Vrije val - Juli Zeh