Het leven in een notedop

Elbert Grift 06 september 2019
De hoofdpersoon is 64 jaar en op de rand van het bejaard worden, blikt hij terug op zijn leven, beginnend als kleine jongen tot zijn leven tot nu toe.
De vrouwen in zijn leven komen langs, de vele verhuizingen (20 stuks dus 21 verblijfplaatsen) om uiteindelijk toch weer in New York te eindigen.
Zijn leven waar ook het verlies bij hoort van geliefden, scheidingen etc, allemaal in een heerlijke schrijfstijl die we Auster gewend zijn, en waarom ik deze schrijver zo hoog aanschrijf.
Maar het spijt me om te zeggen, maar dit boek kon me geen moment bekoren, ik vond het niet interessant, niets nieuws, hetzelfde gevoel als ik krijg van Knausgard, mooi geschreven allemaal maar wat voegt het toe? Een leven wat iedereen kan leven tot op het saaie af, een boek waar ik veel te lang over deed, terwijl het toch een klein boekje is, nou dat zegt genoeg.
Met interessante boeken wil ik graag weer verder lezen, nu trokken mijn ogen vaak naar de TV, waar mijn vrouw altijd wel iets onzinnigs zit te kijken zoals in dit geval Ranking the stars, nou als je aandacht daar naar toe gaat in plaats van naar het boek, zegt dat genoeg volgens mij.

Meer recensies van Elbert Grift