Als Paul verlaten is door zijn vrouw, zoekt hij om de tijd te doden de bioscoop op, hij belandt naast een knappe vrouw, Ava genaamd en die ook al een relatie achter de rug heeft.
Ze raken in gesprek en er is een klik, niet een klik die in het bed eindigt, maar een klik die een vriendschap inluidt.
Ze delen dingen met elkaar die alleen vrienden met elkaar uitwisselen, maar tot sex komt het niet, al voelt Paul zeker die behoefte, die behoefte is bij Ava zeker niet aanwezig, het blijft zuiver platonisch zelfs als ze bij hem inwoont.
Ze hebben beiden hun avontuurtjes, maar het loopt allemaal op niets uit, totdat er bij Ava een vonk overslaat bij iemand uit Wallonie die ze bij toeval leerde kennen bij het uitoefenen van haar functie (arts).
Dit tot grote spijt van Paul, als uiteindelijk ook de relatie van Ava stuk loopt lijkt er toch weer een sprankje hoop bij Paul.
Eerlijk gezegd ben ik niet gek van liefdesverhalen, maar nu pakte ik het graag bij de hand omdat de schrijver Stefan Brijs heet en ik hou dan niet van liefdesverhalen maar dit was toch wel erg boeiend boekje, waar je overigens zo door heen bent

Reacties op: Vrienden voor het leven

Zonder liefde - Stefan Brijs
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 22,99 Bestel het e-book € 12,99