Fijn om op vakantie te lezen

13 november 2017
Historische Verhalen - korte verhalen uit de Oudheid is geen boek om in een ruk uit te lezen. De korte verhalen spelen zich in uiteenlopende periodes af en vormen daardoor niet een logisch geheel. Dit maakt het boek wel uitstekend om te lezen op vakantie, of als je niet veel tijd hebt. Een kort verhaal tijdens de koffie of op het strand tussen het zwemmen door werkt heel goed.

De historische achtergronden bij elk verhaal zijn ook een grote toevoeging. Het is erg interessant om te lezen op welk bronmateriaal de verhalen gestoeld zijn. Dit draagt ook bij aan het beeld dat alles wat je leest echt gebeurd zou kunnen zijn.

Van de auteurs gaan we hopelijk nog meer horen. Het zijn jonge mensen met duidelijk een hoop talent. De bundel staat bomvol prachtige zinnen, lyrisch woordgebruik en goed doordachte verhalen.

Historische Verhalen is ideaal voor mensen die wel fictieve geschiedenis willen lezen, en hier ook wat van willen leren, maar niet de tijd of zin hebben om zich door een historische roman van 500 pagina's heen te worstelen. Zeker een must-have voor geschiedenisliefhebbers.