Interessant begin van een nieuwe serie

Eline H. 07 juni 2019 Hebban Recensent
In deze nieuwe serie van Holly Smale staat de familie Valentine centraal en dan met name de vier puberzusjes: Hope, Faith en Mercy. Broer Max speelt op de achtergrond ook een rol. Zij zijn de vierde generatie in een zeer beroemde familie vol acteurs. Jongste telg Hope kan niet wachten tot zij eindelijk haar eerste rol op het grote doek mag vertolken. Maar helaas moet ze wachten tot ze zestien is, iets wat nog een aantal maanden duurt. Veel te lang dus. Daarom stort ze zich maar op het vinden van de liefde van haar leven. Want elk goed verhaal draait om de liefde, niet waar?
Haar beschermde jeugd heeft Hope nogal naïef gemaakt. De privélessen die ze krijgt vindt ze overbodig. Want wat heeft ze daar als actrice eigenlijk aan? Dat komt regelmatig terug in het boek doordat ze verkeerde uitdrukkingen gebruikt.

Dat Hope zich al helemaal voorbereid op haar grote rollen is vanaf het begin al duidelijk. In haar hoofd creëert ze een droomwereld. Ze beschrijft scènes in haar hoofd en voert complete dialogen.
Maar het leven van Hope blijkt een stuk minder fantastisch dan dat ze zelf wil geloven. Eigenlijk is ze gewoon een eenzaam tienermeisje dat niets liever wil dan een hecht gezinsleven.

Holly Smale maakt gebruik van een luchtige en vlotte schrijfstijl. De woorden zijn simpel en passen goed bij het personage. Toch kan het karakter van Hope af en toe tegen gaan staan. Ze slaat door in haar naïviteit en lijkt erg ver in haar droomwereld te zakken. Toch blijf je als lezer wel een beetje hopen dat alles goed komt voor haar.

Hoewel Holly ver van de gemiddelde tiener af zal staan, zal ze toch erg interessant zijn. Dit komt voornamelijk voor de vertelkunsten van Smale. Ze weet precies hoe ze een verhaal voor tieners moet vertellen.

Al met al is het een interessant begin van een nieuwe serie en ben ik erg benieuwd naar de vervolgdelen. Ik zou haar zussen graag beter leren kennen.

Holly Smale (1981) is een Britse schrijfster en voornamelijk bekend van haar Geek Girl serie rondom Harriet die uit het niets model wordt. Hiervoor putte ze uit eigen ervaringen. Het boek over Hope is het eerste deel uit een nieuwe serie.

Meer recensies van Eline H.