Een jaar geleden ontmoette Willem zijn wonderlijke vriend, de kerstmisaurus, en beleefde een ongelooflijk avontuur. Dit jaar keert Willem terug naar de Noordpool, waar hij kennis maakt met de mysterieuze Winterheks. Wanneer Willem ontdekt dat het lot van kerstmis op het spel staat, moeten hij en de kerstmisaurus samenwerken met de Winterheks om Kerstmis te redden...

In het eerste deel was ik al fan van de schrijfstijl in combinatie met de illustraties en het gebruik van verschillende lettertypes en lettergroottes. Dat is in dit boek onveranderd. Het leest zo fijn aan de hand van de illustraties, dat je de magie van kerst al kunt voelen.

“Als iemand tegen jou zegt hoe een boek afloopt, dan zul je merken dat het boek precies zo eindigt als je verwacht. Maar voordat je dat wist, had het boek nog op miljoenen andere manieren kunnen aflopen en had je het einde zelf kunnen ontdekken."

Je leest het verhaal vooral vanuit Willem en de Kerstmisaurus (Kerstie). Dat is fijn, want je kent ze allebei al en je hebt (als het goed is) al een avontuur met ze meegemaakt . De vader van Brenda is een nieuwe en niet een hele fijne personage, want hij wil alleen maar geld, geld en nog veel meer geld. Zou het hem lukken om nog meer geld te krijgen of zal hij zijn lesje leren?

“Zo gaat dat met geld: sommige mensen hebben er veel van, maar ze willen toch altijd nog meer.”

Het verhaal is minder magisch dan het eerste deel, maar bevat naar mijn mening wat meer avontuur. En toch is het een perfect boek om het kerstgevoel te krijgen. Bijvoorbeeld door Bob’s foute kersttrui en hun traditie op de eerste dag van de kerstvakantie. Gegarandeerd wat uren leesplezier voor groot en klein.

Reacties op: Kerstmisaurus en de Winterheks

De Kerstmisaurus en de Winterheks - Tom Fletcher