Recensie Chaotische Goden

Chaotische goden gaat over Elliot, die een vallende ster ziet en een wens doet., maar niet verwacht dat er een meisje door het dak van zijn schuur valt.
Het meisje, Virgo, is een sterrenbeeld van de dierenriemraad en opziener van de kantoorbenodighedenkast. Er moet een levensverjongend drankje naar aarde worden gebracht. Virgo neemt die taak op zich. Alleen lijkt alles niet te gaan zoals het zou moeten. Als Virgo en Elliot Thanatos, demon van de dood, per ongeluk bevrijden, hebben ze alle hulp nodig die ze kunnen gebruiken. We maken kennis met De Koning Der Goden en zijn nobele ros Pegasus.

Het boek gaat vooral over Elliot en hoe Virgo zijn leventje binnen komt vallen. En misschien wel op het juiste moment.
Elliot’s leven is nou niet bepaald rustig te noemen. School, geldzorgen en hij zorgt ook nog voor zijn moeder. Best lastig als je 12 bent en ook geen hulp wil of durft te vragen.

“Elliot maakte zich veel zorgen over de vergeetachtigheid van zijn moeder. Maar als ze zich daardoor niet meer herinnerde dat ze nu al drie weken lang elke avond geroosterd brood met witte bonen in tomatensaus aan het eten waren, was het misschien toch niet zo heel erg.„

Er wordt alles op alles gezet om Thanatos, demon van de dood, tegen te houden in zijn plannen en weer gevangen te nemen. Maar of dat gaat lukken?

De schrijfster weet een grappig verhaal over Elliot, Virgo, de goden en dierenriemraad (sterrenbeelden) neer te zetten, met een wat zwaarder thema erin verweven.

Wat ik een erg leuke toevoeging vond waren de kleine tekeningen van pegasus onderaan de bladzijdes en bij ieder nieuw hoofdstuk een illustratie van de andere personages.

“Wat betekent ‘Snordelsnot’? grinnikte Elliot. O, nou. Dat is niet een woord dat je normaal gesproken in een fatsoenlijk gezelschap zult horen, zei Virgo afkeurend. Het is een hele oude titanenvloek. Beetje lastig te vertalen, maar grofweg betekent het: Mogen de goden je voor eeuwig met een spitse aardappel in je achtereind porren en apenmest naar je zus gooien.„

Deel 2 van de chaotische goden komt volgende week uit en ik ben razend benieuwd hoe het verhaal weer verder gaat.

Ben je op zoek naar een avontuurlijk en hilarisch boek? Met goed uitgewerkte personages? Koop dan dit boek. Succes gegarandeerd! Of je nou 10+ of 30+ bent.

Reacties op: Op avontuur met Chaotische Goden

De ontsnapping van Thanatos - Maz Evans