Tot aan de zon en terug!

Didi krijgt de schrik van haar leven als ze na dertien jaar weer oog in oog staat met Shay Mason, haar eerste liefde. De vlinders van toen zijn in één klap terug. Shay vertrok destijds met de noorderzon en brak haar hart. Maar het verleden gaat haar leven niet overhoophalen, o nee. Als manager van een prachtig hotel in de Cotswolds is ze eindelijk gelukkig. En binnenkort gaat ze trouwen.

Didi is niet de enige die weggestopte emoties voelt bovenkomen bij Shays terugkeer. Zijn vertrek ging gepaard met een schandaal, en dat steekt opnieuw de kop op. Lang verborgen geheimen komen nu aan het licht. En dat lijkt precies de bedoeling. Maar van wie?

Mijn liefde voor lezen werd aangewakkerd door de boeken van Jill Mansell, inmiddels 16 jaar geleden. Sindsdien ben ik niet meer gestopt met lezen. En nu mag ik hem voor het eerst recenseren. Ik ben zo blij.

Ook in Tot aan de zon en terug zijn er verschillende verhaallijnen/personages die je volgt. Van sommige ga je houden, sommige wil je hun nek omdraaien.
In het begin kan het soms verwarrend zijn omdat de verschillende verhaallijnen door elkaar lopen. Maar zodra je dat door hebt kun je het boek niet meer wegleggen.
En het is juist wel leuk om zo meerdere verhalen te volgen die uiteindelijk allemaal samen/ tot een einde komen.

Je leeft bijvoorbeeld mee met Didi en hoe het voor haar is dat Shay weer ineens voor haar neus staat. En niet geheel zonder reden, want Red (Shays vader) wil een huis opgeknapt hebben in dat dorp. Je bent nieuwsgierig naar het schandaal van Shay en waarom Didi en Shay uit elkaar zijn gegaan. En je moet wel van Red’s personage gaan houden, hij is lekker direct en humoristisch.

Wat ik een leuke toevoeging vind, omdat ik zelf op een vakantiepark werk, is dat Didi hotel manager is. En nog een leuk detail: Shay is bang voor spinnen. Niet belangrijk in het verhaal, maar wel grappig. Sexy man is bang voor spinnen.

“Aaron was nu haar toekomst. Shay mocht dan zijn teruggekomen in haar leven, hij hoorde bij haar verleden. Dat ze in haar gedachten en dromen werd afgeleid door zijn terugkeer wilde nog niet zeggen dat dat iets te betekenen had. Het was net zoiets als je de hele dag verheugen op een chic etentje en dan onderweg ernaartoe iemand een lekkere zak patat zien eten, waar je dan ineens veel meer zin in kreeg....

Als je een fervent Jill Mansell lezer bent dan wéét je hoe hij afloopt. Maar dat is bij Jill’s boeken helemaal niet erg. Het zijn perfecte boeken om zo het voorjaar of de zomer mee door te komen. Ietwat voorspelbaar maar door de fijne schrijfstijl heb je ze in een vloek en een zucht uit. En mede door de mooie kleurige cover en de roze bladzijdes kun je hem niet laten liggen.

Meer recensies van Eline Wilde-Noijen