Donker en duister met telkens een portie actie en spanning

elinevandm 22 november 2019
De dood van mevrouw Westaway is inmiddels al het vierde boek dat verschenen is van Ruth Ware. Op één na heb ik ze allemaal gelezen en telkens weer spreken de verhaallijnen me aan. Donker en duister met telkens een portie actie en spanning. Zo ook in dit boek.

Harriet is een jongvolwassene die het nooit gemakkelijk heeft gehad in het leven. Zij en haar moeder hadden het nooit breed en vaak moesten ze dagen doen met een beperkte voorraad eten of hadden ze geen aangepaste kleren naargelang de temperaturen buiten. Toch kende het meisje een gelukkig bestaan en was ze tevreden met wat ze had. Aan die jeugd kwam abrupt een eind toen haar moeder aangereden werd voor hun deur. De dader werd nooit gepakt en Harriet stond er van dan af aan alleen voor. Al snel kampt ze met schuldeisers die ze niet kan terugbetalen. De erfenis waar ze recht schijnt op te hebben volgens de notaris komt dan ook als een geschenk uit de hemel gevallen in eerste instantie. Tot ze beseft dat haar grootouders al meer dan 20 jaar dood zijn en ze dus niet de kleindochter kan zijn van deze mevrouw Westaway. Harriet gaat uiteindelijk op het aanbod in, maar al snel zal ze zich dit beklagen. De geheimen uit Trepassen House zullen haar hele leven veranderen.

Dit boek is vlot geschreven met de nodige details die ervoor zorgen dat je een goed beeld krijgt van alle personages en plaatsen die er toe doen. Naarmate het einde nadert, wordt het wel ingewikkelder om te volgen. Het was op sommige momenten even lezen en herlezen om toch compleet mee te zijn met alle ontwikkelingen en onthullingen. Het was een zeer spannend verhaal om te lezen en de opbouw was goed opgezet. Je beseft doorheen het boek dat er nog een grote climax zal aangekomen op het einde. Harriet’ acties zijn misschien niet altijd even snugger, maar toch vond ik haar een perfect personage voor dit verhaal. Kortom ‘De dood van mevrouw Westaway’ heeft me geenszins verveeld en verdient een mooie 4 sterren!

Meer recensies van elinevandm