Sterk verhaal met de nodige dosis spanning!

elinevandm 13 oktober 2020
De droogte van Jane Harper is het eerste boek met Aaron Falk in de hoofdrol. Falk, die in Sydney woont, komt terug naar zijn geboortedorp Kiewarra om de begrafenis bij te wonen van zijn jeugdvriend Luke Hadler. Hij, zijn vrouw en één van hun twee kinderen zijn dood aangetroffen in en rond hun boerderij. De gemeenschap verdenkt Luke al snel zelf van deze gruweldaad. Waarom zou hij anders op een andere plek dan zijn gezin aangetroffen worden met zijn geweer gericht naar zijn hoofd? Aaron zelf kan het maar moeilijk geloven, maar wie is hij om oordelen te vellen?

Zelf werd hij jaren geleden uit het dorp verjaagd omwille van de dood van een 16-jarige vriendin. Falk wordt bij het onderzoek betrokken door de plaatselijke politie en door de familie van Luke. Zij willen dat de zaak tot op de bodem uitgezocht wordt en dat de onschuld van hun zoon wordt bevestigd. Falk zelf krijgt af te rekenen met stugge inwoners die niet vergeten zijn wat er zoveel jaar eerder is voorgevallen…

De droogte is werkelijk een verhaal dat je niet loslaat en dat ook niet al te dik is (334 bladzijden). De perfecte dosis spanning, gecombineerd met goed uitgewerkte karakters en een vermenging tussen heden en verleden. Harper heeft een zeer sterk verhaal afgeleverd en een goed begin neergezet van deze reeks. Het einde had misschien nog iets duidelijk gekund en daarom net niet de volle 5 sterren, maar wel een 4+ rating! Ik kijk uit naar het vervolg!

Meer recensies van elinevandm