Schitterend begin, maar matige afwerking

elinevandm 07 augustus 2019
De jongen in de sneeuw vormt het derde deel in de serie rond Mia Krüger en Holger Munch. Velen zaten al reikhalzend uit te kijken naar dit derde deel en ook ik was wel nieuwsgierig. De korte omschrijving maakte mij alvast benieuwd om in het verhaal te gaan duiken.

Het begin en het middenstuk zijn echt top geschreven! Spannend, vlot en het is als lezer echt meedenken en zoeken naar de dader. Er zijn geen aanwijzingen tot op een bepaald moment er toch één en ander aan het licht komt. Het einde moest dus wel een topper worden.. Niks was echter minder waar. Het voelde afgerammeld aan en er werd te snel overgegaan tot de oplossing van de zaak. Plots weet iedereen wie het is door op een of andere wonderlijke wijze iets te ontdekken in een stortvloed aan verzameld materiaal. Dit kwam op mij ongeloofwaardig over en vormt een anticlimax op de rest van het boek.

Een schitterend begin, enkel spijtig van de matige afwerking. Toch nog een 4 sterren voor dit boek!

Meer recensies van elinevandm