Bryndza heeft met donker water terug een parel afgeleverd

elinevandm 24 april 2020
Donker water vormt het derde deel in de Erika Foster reeks van Robert Bryndza en aangezien de vorige delen echt geweldig waren, had ik ook meteen hoge verwachtingen voor deze! Donker water draait rond het gevonden lichaam van de zevenjarige Jessica Collins die op weg naar een verjaardagsfeestje verdween, alleen was dit 26 jaar geleden. Het meisje heeft meer dan een kwarteeuw in het water van de groeve Hayes Quarry gelegen en de familie van het kind is intussen uiteengevallen. Erika komt terecht in een wespennest en ook oud-inspecteur Amanda Baker roert zich.

De evolutie van de karakters is in dit deel ook duidelijk merkbaar. Erika maakt een goede progressie en laat intussen meer zien van ‘de echte Erika’. Het verhaal wordt opnieuw verteld in korte hoofdstukken en laat je geen moment los. Het is spannend en meeslepend en bevat meerdere twists.

Bryndza heeft met donker water terug een parel afgeleverd. Ik kan alleen maar beamen wat zovelen al hebben gezegd: Topboek en een supergoede serie die je zeker gelezen moet hebben! Het zal je dan ook niet verbazen dat dit derde deel van mij een dikke 5 sterren krijgt!

Meer recensies van elinevandm