Eiland van de angst heb ik lukraak gekozen uit de boeken die ik heb staan op mijn e-reader. De korte inhoud sprak me aan en op basis daarvan heb ik gewoon maar besloten dit verhaal te lezen ondanks de mindere bekendheid van deze schrijver of deze serie. Want als je er de ratings en de reviews op nagaat, scoort dit boek niet al te hoog qua lezers die het boek beoordeeld hebben. Laat dat nu net een factor zijn waardoor ik me vaak laat leiden. “Een minder gelezen boek, moet immers toch ‘slechter’ zijn”, denk ik vaak. Toch moet eiland van de angst niet onderdoen voor die andere Scandinavisch getinte broertjes die ik vaak lees of voorbij zie komen. Integendeel.

Het plot zit goed in elkaar en is begrijpelijk. Geen karrenvloot aan personages die niks terzijde doen, maar een gewoon goed in elkaar gepuzzeld boek. Het einde kon misschien wat beter uitgewerkt worden en zal voor sommigen misschien niet sluitend genoeg zijn, maar ik heb alleszins enkele leuke uurtjes leesplezier beleefd aan Hakan Östlundh’s eerste verhaal! Daarom geef ik eiland van de angst een welverdiend cijfer van 4 sterren!

Reacties op: Zeker even goed als de Scandinavische concurrenten!

Eiland van de angst - Håkan Östlundh
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het e-book € 9,50