Aangename kennismaking met het duo Decker en Lazaris!

elinevandm 17 juli 2019
Het rituele bad was voor mij het allereerste boek dat ik las van Faye Kellerman en vormt het eerste boek in de serie rond Rina Lazaris en Peter Decker. Het is een relatief dun misdaadverhaal met 220 bladzijden, maar het omvat wel van alles. Een portie spanning en actie, we maken kennis met de joodse cultuur & gebruiken en bovendien komt er af en toe een romantische passage aan te pas. Kortom het boek heeft alles dat het nodig heeft om een geslaagd verhaal af te leveren. En dat was het ook.

Een vlot lezend boek dat me steeds geboeid heeft. Aanvankelijk had ik wat schrik dat ik omwille van de joodse begrippen dit niet zo een leuk boek zou vinden, maar het heeft me eerlijk gezegd niet gestoord dat er redelijk wat joodse benamingen en gebruiken werden vermeld. Enige minpunt aan dit boek is de verklarende woordenlijst aan het begin van het verhaal. Als fervente e-booklezer heb ik hier geen gebruik van gemaakt omdat ik anders telkens terug moet springen naar het begin van het boek. Er staan nochtans heel wat woorden in uitgelegd. Aanvankelijk is dit ook wel een shockfactor, die woordenlijst. Dan begin je toch met een ietwat bang hartje te lezen, maar laat je er zeker niet door afschrikken!

Het rituele bad vormde voor mij een aangename kennismaking met het duo Decker en Lazaris en ik ben benieuwd of Decker zijn versierpogingen verder zal zetten in de volgende delen. Kellerman heeft er alvast een lezer bij!

Ik geef het rituele bad een mooie score van 4/5!

Meer recensies van elinevandm