Flinke dosis spanning, vriendschap, geheimen en liefde

elinevandm 16 juli 2019
Ijsprinses is het eerste boek uit de serie rond Patrik Hedström en Ericka Fälck van Camilla Läckberg. Het is ook tevens mijn eerste boek dat ik van haar lees. Altijd spannend dus om een nieuwe schrijfster te leren kennen!

Ijsprinses is me enorm goed bevallen. De mooie mix van allerlei elementen, denken we maar aan de spanningsopbouw, de liefde en de ontelbare geheimen die elk wel met zich meedraagt, zorgen voor een sterk boek. Läckberg combineert bovenstaande zaken overigens met een vlotte schrijfstijl en met aangename karakters. Buiten eentje dan, de hoofdinspecteur die verantwoordelijk is voor het onderzoek. Maar zijn stuurse persoonlijkheid zorgt dan wel weer voor enkele hilarische momenten. Ik heb genoten van ijsprinses en van alles dat erbij kwam kijken.

Hopelijk breidt Läckberg in de komende delen verder op de personages die in ijsprinses aan bod kwamen. Ericka en Patriks romance, de problemen die de zus van Ericka ervaart, de norse hoofdinspecteur waar ik hartelijk om heb kunnen lachen en een spannend mysterie!

Enig minpuntje aan dit verhaal is de onwerkelijkheid dat eigenlijk maar 1 man tot de oplossing van het mysterie kan komen. Patrik lijkt de enige te zijn die echt met het onderzoek belast is én die van de politie is. Ericka heeft hier en daar wat bijgebracht, maar zij is gewoon een nieuwsgierige schrijfster en een kennis van het slachtoffer. Desalniettemin was ijsprinses een wonderlijk goed boek dat ik met heel veel plezier heb gelezen. Ik kijk uit naar de vervolgdelen van Läckberg!

Ik geef ijsprinses een mooie score van 4/5!

Meer recensies van elinevandm