In handen van de vijand is inmiddels het achtste boek dat ik gelezen heb van Elizabeth George. Daar waar haar eerste boek Totdat de dood ons scheidt meer inzoomde op het recherchewerk en de actie, is dit bij dit deel ver te zoeken. Het gaat hier meer om de gevolgen dat een politieonderzoek kan hebben op de carrières van vooraanstaande personen. Eve Bowen kwam dit allesbehalve sympathiek over in mijn ogen. Ze stelt haar politieke ambities meermaals boven haar kind en haar echtgenoot. Ik verachtte ze dus ook doorheen het hele boek en gruwelde van haar manier van handelen. Luxford is in dat opzicht een gevoeliger persoon en ik kon me dan ook beter met hem vereenzelvigen.

Dit boek heeft het minder van de echte spanning en actie. Het onderzoek verloopt ook stroef, tot er een klein tikkeltje geluk aan te pas komt om de dader op te snorren. Een dik boek dus om feitelijk de oplossing te vinden in puzzelstuk dat toevallig nogmaals bekeken wordt. Spijtig dat de zaak met geluk dient opgelost te worden.

Het motief van de dader is eveneens een beetje vergezocht, maar toch heb ik wel genoten van dit achtste deel van de Lynley serie. Het heeft enige tijd geduurd om dit boek uit te lezen, mede doordat ik in mijn verlof nauwelijks tijd heb gehad om te lezen door de aankoop van een huis. Toch verdient In handen van de vijand een mooie 4 sterren score!

Reacties op: "Politieke carrière wordt hier boven het leven van een kind gezet. Gruwelijk!"

In handen van de vijand - Elizabeth George
Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker