Unieke inkijk in het leven van zij die achterblijven na een gruwelijke daad van een familielid

elinevandm 28 september 2019
Een nieuwe schrijfster om uit te testen en haar eerste boek is me goed bevallen. Stillhouse Lake geeft ons een bijzonder goede inkijk in het leven van Gina Royal en haar twee kinderen die moeten vluchten voor hun man/papa. Melvin Royal blijkt er immers een dubbelleven als seriemoordenaar op na te hebben gehouden.

Gina en de kinderen moeten vluchten want velen denken nog steeds dat ze Melvin geholpen hebben bij zijn daden. Het ene schuiladres volgt het andere op en na verloop van tijd is het vluchten een normale zaak geworden. De kinderen kunnen nergens echt aarden of vrienden maken en zijn beperkt in hun doen en laten. Dit boek geeft dus een perfect beeld van een moeder in nood, die alles wil doen voor haar kinderen, wat er ook mag gebeuren.

Als er in Stillhouse Lake, hun nieuwste verblijfplaats, een lijk opduikt dat vermoord is in Melvin’s specifieke stijl, weigert Gina opnieuw te vluchten. Deze keer zal ze de wapens kruisen met alles en iedereen dat hun bedreigt en ze zal niet stoppen tot ze klaar is. Nooit.

Stillhouse Lake is bijzonder vlot geschreven en is anders dan de gewone thrillerverhalen. Een unieke inkijk in het leven van zij die achterblijven na een gruwelijke daad van een familielid. Dit eerste deel uit de serie rond Gina Royal kan rekenen op een mooie 4 sterren!

Meer recensies van elinevandm