Een leuk en avontuurlijk fantasieverhaal over lieve monsters

Wat een leuk en avontuurlijk fantasieverhaal is dit! De uitgebreide beschrijvingen in de tekst geven een goed beeld van de omgeving, waardoor je Monsterland tijdens het lezen helemaal voor je ziet. Daarnaast zorgen de vrolijke illustraties in kleur ervoor dat de personages tot leven komen. Illustrator Mayon Middeljans weet daarbij zelfs de karakters van de verschillende monsters perfect weer te geven. ⁣
Er wordt in de tekst gebruik gemaakt van eenvoudige woorden, waardoor het boek zeer geschikt is voor kinderen in de middenbouw. Aan het einde van het boek moet je wel even goed je aandacht erbij houden, omdat het verhaal dan ineens heel snel gaat. Verder is het tempo in het boek goed te volgen. ⁣
Naast het leuke verhaal, zitten er ook nog kleine krachtige boodschappen verweven in het boek. Sam en de monsterbende komen er onder andere achter dat ze samen sterk staan en dat ze veel kunnen bereiken als ze in zichzelf geloven. ⁣
Conclusie: Leuk en avontuurlijk fantasieverhaal over lieve monsters. ⁣
Fun fact: De regenboogfabriek is het eerste deel in de serie over Sam & de monsterbende. Gelukkig maar, want over deze leuke en lieve monsters willen we nog veel meer lezen! ⁣

Meer recensies van Elise (Kinderboekenhoekje)