Zes verschillende werelden, zes keer genieten

Bijna vijfendertig jaar werken in de ICT laat natuurlijk sporen na in mijn leesleven en zorgt er met name voor dat ik bovengemiddeld geïnteresseerd ben in kunstmatige intelligentie, big data en de invloed van technologie op ons, op ons leven, op onze gemeenschap en het leven van degenen die na ons komen. Na dit jaar al Algoritmes aan de macht van Hannah FryDe goede zoon van Rob van Essen (Libris leesclub) en Qualityland van Marc Uwe Kling (leesclubgelezen te hebben, val ik natuurlijk onmiddellijk en als een blok voor een boek dat de titel I feel machine draagt! Vooral als blijkt dat het bestaat uit zes verhalen van verschillende makers, waaronder een van Shaun Tan! De andere vijf zijn Box Brown, Tillie Walden, Krent Able, Erik Svetoft en Julian Hanshaw.

De complete recensie is terug te vinden in het artikel I feel Machine: Zes verschillende werelden, zes keer genieten dat verscheen in de Week van het Beeldverhaal in 2019.

Meer recensies van Ellen IJzerman (prowisorio)