Inkijk op een ander Curacao

Ellen 20 april 2021
Het boek gaat enerzijds over Rafaely en Sharina(broer en zus) die geen andere uitweg zien dan de levensgevaarlijke oversteek te maken naar Curaçao.

Anderzijds volgen we Chris en zijn zus Jeanette. Chris volgt een opleiding bij de Koninklijke Marine en droomt om overzeese humanitaire opdrachten uit te voeren. Zijn zus Jeanette is voor een stage op Curaçao.

De personages zijn bijzonder mooi uitgediept en ook de persoonlijke belevingen, de angsten die ze doorstaan, je voelt je alsof je erbij bent. Zowel bij Rafaely en Sharina, die in onmenselijke omstandigheden in handen vallen van de georganiseerde criminaliteit. Je voelt hun onmacht en hartverscheurende keuzes die ze moeten maken.

Gevangen in dilemma’s welke keuze maak je, als je al iets zou kunnen kiezen? Een boek dat je van begin tot het einde weet te pakken.

Een boek dat de andere kant van een vakantie paradijs laat zien. Het geeft je een inkijk in een wereld waar je als inwoner wel bewust van bent maar je weer wakker schut dat deze zaken van inmense invloed zijn op de aanwezige illegale bevolking.
Je ziet het wel maar je gaat hieraan voorbij.

Met dit boek en zeker door de geweldige schrijfkunst van Norman Jansen komt de realiteit weer goed binnen.

Het zou een ieder van ons kunnen overkomen.