Lekker op vakantie met dit boek

Recensie Expat exit – Patricia Snel / E. Van Kooten 01 mei 2020

Dit is het eerste boek wat ik lees van Patricia Snel en het smaakt naar meer. Knap geschreven zijn alle scenes die tot de ontknoping van het gehele verhaal leiden. Elisa houdt zich kranig, speelt het spel slim mee, haar omgeving wordt steeds gekker.
Een makkelijk leventje, oppervlakkig feestjes, drugs, betaalde seks, een eentonig bestaan en alleen voor de kinderen zorgen maakt niet gelukkig lijkt hier de onderliggende waarschuwing. Het gaat goed fout en dan blijken die zogenaamde glamourvrienden niet veel te betekenen. Gelukkig is Elisa niet perfect, menselijke trekjes die herkenbaar zijn, zodat je mee wordt getrokken in wat haar allemaal overkomt. In het begin lijkt ze het zoveelste slachtofferrol van een rijke man die zich verveelt en een nieuw liefje heeft gevonden. Ze herpakt zich , gelukkig. Door de versnelling na de helft van het boek bleef ik doorlezen, ik wilde echt weten hoe het afloopt met deze expatvrouw.