Ik voelde me al over het stand in Barcelona wandelen!

Gia Garcia, een half-Spaanse vrouw van 28 jaar beslist om de zomer door te brengen in het vakantiehuisje van haar vader in Barcelona. Ze is van plan om elke avond een Spaanse jongen mee naar bed te nemen.
Eenmaal op verkenning in de stad komt ze Alex Hofmans tegen, een typisch Hollandse student die helemaal niet haar type is. Maar toch voelen ze een aantrekkingskracht, zal Gia hem kunnen toestaan in haar leven?

- review -
Wauw, wat een heerlijk romantisch, maar toch ook feelgood, verhaal. Ik kreeg een enorme flashback naar mijn eindreis in Barcelona. Het boek las super vlot en ik voelde me al over het stand in Barcelona wandelen.
Het contrast tussen Gia en Alex kan niet groter zijn. Gia is in het begin heel oppervlakkig en wil enkel wat knappe Spaanse jongens leren kennen, maar naarmate het verhaal verder gaat, krijgen we haar achtergrond mee. Al blijft Gia wel negatief en ziet Alex in alles het positieve. Zo zie je nog maar eens: ook tegenpolen kunnen (proberen om te) matchen. Soms wou ik wel even schreeuwen naar Gia voor wat ze deed.
Ook maken we kennis met Gia’s vader en de buurman en huisgenoot van Gia: Edwin (of beter Edverlies) en Nicole. Ik vond het fijn dat er enkele randpersonages waren. Dit zorgde ervoor dat ik nog wat langer in spanning werd gelaten.
Gia heeft haar eigen online tijdschrift ‘OMGia’ waar ik eigenlijk wel heel benieuwd naar ben.
Ik vond het jammer dat het verhaal maar 255 pagina’s telt want Gia en Alex zitten echt in mijn hart.
Kwetsbaar verliefd is dus een echte aanrader voor wie even wil ontsnappen naar Barcelona. Ik kan niet wachten om mijn ticket te boeken en in de stad rond te kuieren.

(mijn review is ook te lezen op Instagram-Bookstagram @ellen_bookstagram)

Meer recensies van ellen_bookstagram