De levensgeschiedenis van Muireall en Megan

EllyK 23 november 2019
Dit verhaal speelt zich af in het begin van 1400. Over Muireall, de dochter van de heraut van de Koning. Haar moeder heeft ze nooit gekend en haar vader zegt dat haar moeder een Selkie was.
Haar vader is geen makkelijke man. Muireall raakt in verwachting van een hooggeplaatste heer. En haar vader wordt zo kwaad, dat hij haar mishandelt. Dit is het eerste deel.

Het tweede deel gaat over Megan. Ze komt erachter dat ze de dochter is van Muireall en gaat naar haar op zoek.

Na het eerste, wat verwarrende deel, lezen we over hoe de mensen in 1425 leefden. De gewoontes, kleding en de levensomstandigheden, die niet erg rooskleurig waren als je geen werk had. Megan, is opgevoed door de wasvrouw en heeft een goede jeugd en opvoeding gehad.

De schrijfstijl wordt gaandeweg het verhaal beter en komt er meer vaart in het verhaal, wat avontuurlijk overkomt.
Het heeft ook historische feiten, die aan het eind worden verantwoord. Leuk om te lezen!

Meer recensies van EllyK