Futuristisch verhaal

EllyK 26 oktober 2019
Het YA verhaal, welke zich in dit boek afspeelt in de toekomst, is met een vlotte pen beschreven. In hele korte hoofdstukken wordt, afwisselend, het verhaal verteld door de ogen van een broer en zus, Holden en Prissy.

Er is nogal wat aan de hand in hun wereld, vol mogelijkheden, maar ook onzekerheden.
Holden is een echte puber, met recalcitrante trekjes. Zo steekt hij op "Happy Day" vuurwerk aan, wat hij gevonden heeft, bij toeval, in een ondergrondse bunker.
Hij wordt verbannen naar een instituut, waar aan hem "gewerkt" wordt. Hetzelfde instituut, waar zijn vader is overleden, maar waardoor eigenlijk?

Het verhaal moet even op gang komen, maar dan ontrolt het zich in sneltreinvaart. Is makkelijk te lezen.
Het einde doet mij verlangen naar het vervolg............

Meer recensies van EllyK