De uitdaging van Electra

EllyK 14 juli 2020
Deel 6 Zon:

Electra, een gevierd gekleurd super model........leeft haar leven vol passie. Maar de passie zit hem in verkeerde dingen zoals drank en drugs. Een aaneenschakeling van opdrachten maakt, dat zij compleet over de kop gaat en terecht komt in een neerwaartse spiraal.

Totdat een vrouw zich meldt met de mededeling dat zij haar oma is.

Het verhaal speelt zich af in en rond 1939 en 2008. In het heden moet Electra het hoofd bieden aan grote verleidingen om op de been te blijven.
In het verleden ligt de uitdaging in het leven van Cecily, die vertrekt naar Kenia na een mislukte romance en een schandelijke ontdekking.

De levens van beide hoofdpersonen kennen ups en downs en langzaam wordt HET verhaal duidelijk. Voor Electra waar ze vandaan komt en voor Cecily, waar haar roeping en uitdaging ligt, na alle verdriet en teleurstelling.
Bewondering voor beide vrouwen loopt als rode draad door het verhaal.

We (her)kennen natuurlijk de prettige schrijfstijl van Riley, die heel beeldend is en de thema's in dit boek zijn nog steeds actueel.
Het duurt even, maar het verhaal neemt je zeker mee en steeds verder kom je in het verhaal te zitten.

Het boek eindigt met een steengoede "cliffhanger" die je reikhalzend doet uitkijken naar het laatste deel.

Meer recensies van EllyK