Wilde achtervolgingen en losse stukjes rode draad

Elss 13 augustus 2019
Het is een ingewikkeld verhaal over illegale wapenhandel. Dat het daarover gaat, daar kom je pas laat in het boek achter. Het gaat eerst over een raadselachtige moord, een waanzinnige achtervolging op een eiland en een foto. Dan wordt er in een hoofdstuk een jongen vermoord en je hebt geen idee wie het is en waarom hij wordt vermoord. En dan is er ook nog een man die niet meer kan slapen en in een psychiatrische inrichting een meisje heeft leren kennen. Wat is nu het verband? Dat wordt later allemaal duidelijk. Met alle achtervolgingen en schietpartijen vond ik het wel een echt mannenboek. Ik werd ze een beetje zat. Alle losse gebeurtenissen voeren de spanning van het verhaal niet op omdat je geen idee hebt waar het uiteindelijk naar toe gaat. Wel was ik nieuwsgierig naar de verbanden en dat is dan ook de reden dat ik het boek heb "uitgeluisterd".

Meer recensies van Elss